Autor Tema: Nissan Novosti  (Pročitano 270 puta)

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Nissan Novosti
« poslato: 05.05.2020. 16:02 »
Nissan GT-R NISMO 2020


Nissan GT-R NISMO za 2020 kombinacija je dve najvažnije Nissanove odlike : GT-R–predstavlja 50 godina istorije, nasleđa, uspeha  u trkama i obožavatelje širom sveta  i NISMO, Nissan Motorsports International Co., Nissan-ov interni sektor za razvoj modela visokih performansi čiji su cilj ekstremne performanse, koje postižu usavršavanjem i najsitnijih detalja. U skladu s onim što predstavlja NISMO, model GT-R NISMO za 2020. ekstremnija je verzija modela GT-R stvorena za vožnju na trkačkoj stazi, sazrela zahvaljujući rigoroznom usavršavanju koje joj je dalo okretnije i bolje performanse za vožnju putevima.

Kod modela GT-R NISMO za 2020. naglasak je na potpunoj ravnoteži. Novi turbopunjači dokazani na trkama, poboljšana kontrola promene brzina, lakše komponente, smanjena ukupna masa, poboljšane kočnice, točkovi i gume – sve je to doprinelo  smanjenju vremena kruga za čak 2,5 sekunde na Nissanovoj razvojnoj stazi. Osim toga, poboljšana je i standardna stabilnost modela GT-R pri velikim brzinama, čak i pri brzini od 300 km/h. U nastavku je opisano kako je Nissan postigao to neverovatno poboljšanje.   

   

Kaizen kao inspiracija

Savršenstvo se postiže upornošću. Stalna potreba za razvojem i usavršavanjem – to je kaizen. Kaizen je u središtu modela GT-R NISMO, način razmišljanja koji je obuzeo ceo tim i podstako žene i muškarce zadužene za razvoj tog automobila da stalno traže nove izazove. Pokazali su znatiželju i zapitkivali se „šta ako bismo” pri osmišljavanju  svakog pa i najmanjeg detalja. Mala poboljšanja sama po sebi možda se ne čine važnim, ali kad se poveže u celinu razlika je svakako vidljiva. Tako se razvija karakter automobila. Nije sve u brojevima i performansama, važan je ceo efekat – kako GT-R NISMO i vozač oistaju jedno pri vožnji putem ili omiljenom trkačkom stazom.

Zasluge tima pod Tamurinim vođstvom

Hiroshi Tamura je voditelj razvoja i od milošti nazvan  „gospodin GT-R”, a u Nissanu radi već više od trideset godina. Posvećen je razvoju i poboljšanju modela GT-R i učestvovaoje u gotovo svakom koraku razvoja tog modela.

Njegova ljubav prema Nissanovom legendarnom sportskom automobilu započela je rano. 2000. godine, kad mu je bilo samo deset godina, gledao je kako Takahashi Kunimitsu svoj trkački plavo-beli Skyline GT-R na legendaran način dovodi do cilja na vrlo mokroj stazi Fuji Speedway i pobjeđuje snažne rivale kao što je Mazda RX3. Tamura je u tom trenutku znao da ne želi samo da gleda  GT-R, već i da učestvuje u njegovom uspehu.

Danas, Tamura osigurava da GT-R nastavlja da se razvija iz godine u godinu i iznad konkurencije je,što uključuje najskuplje superautomobile, a u nekim slučajevima i hiperautomobile.

   

Trke dovode do poboljšanja, a tako je i kod modela GT-R NISMO za 2020. Kao i kod trka preciznost je ključ najboljih performansi. Svaki VR38DETT se ručno sklapa od početka do kraja u specijalnoj čistoj sobi od strane vrhunskih tehničara poznatih kao takumi. Ta nekolicina elitnih tehničara sastavlja složeni pogonski sklop sa strašću i preciznošću pravih  umetnika.Baš kao što i umetnici potpisuju svoje radove, tako i svaki takumi potpisuje svoj rad pričvršćivanjem posebne aluminijske pločice na prednji deo svakog motora koji zadovoljava njihove standarde.

Novi turbopunjači ovog automobila isti su kao oni koji se trenutno upotrebljavaju na GT3 trkačkoj verziji modela GT-R. U njima je upotrebljen točak turbine sa 10 lopatica (jedna manje nego na trenutnom modelu) koje su tanje za 0,3 milimetara. To doprinosi smanjenju mase od 14,5 % kao i smanjenju inercije (za 24 %) čime se povećava odziv motora. Gubitak jedne lopatice doveo bi do smanjenja stope protoka pa je to sprečeno novom zadnjom pločom koja sprečava proticanje izduvnih gasova iza lopatice, što je znatno poboljšalo efikasnost protoka. U najnovijoj analizi protoka i opterećenja posebna je pozornost posvećena stvarnom dizajnu i profilu lopatica. Njihov novi oblik poboljšava efikasnost  u pogledu izduvnih gasova kako bi se povećao protok i poboljšao odziv  i ubrzanje, kao i međuubrzanja u svim stepenima prenosa.

Prerađeni titanijumski izduvni sistem sada ima naglašeniji - ali ne i nametljiv – zvuk koji dolazi kroz kabinu. Ručno polirani krajevi prepoznatljiv su znak tog laganog sistema.

   

Kad je u trkačkom načinu rada (R), poboljšani 6-brzinski prenos sa  dvostrukim kvačilom sada agresivnije i intuitivnije menja brzine zahvaljujući novom algoritmu za prilagodljivo upravljanje brzinama (Adaptive Shift Control, ASC). Taj algoritam odabira najbolju brzinu za sve uslove vožnje i može se posebno osetiti tokom kočenja i približavanja krivinama, kad je linija vožnje preciznija, a promene u niže brzine brže, čime se smanjuje podupravljanje. Održavanjem viših obrtaja motora prebacivanjem u niži stepen prenosa, poboljšano je i ubrzanje pri izlasku iz krivina.

Imajući na umu unapređene aerodinamičke rezultate, došlo je do potpune revolucije dizajna modela GT-R NISMO za 2020. Promene su potpuno funkcionalne, povećavajući hlađenje ključnih oblasti kao što su motorni prostor i kočnice, sve bez negativnog uticaja na vrednost koeficijenta otpora 0.26.

Ovaj najsnažniji i najekskluzivniji GT-R model od drugih se ističe i zbog količine karbonskih vlakana u celom automobilu. Većina komponenata je lakša u odnosu na trenutni model. To uključuje prednji i zadnji branik, prednje amortizere (-4,5 kg), poklopac motora (-2 kg), krov (-4 kg), bočne pragove, prtljažnik i zadnji spojler. Vodeći se kaizen načelom, svaka komponenta je poboljšana da bi se smanjila masa, povećao aerodinamički potisak i poboljšala aerodinamična svojstva. Samo su ti spoljašnji delovi doprineli smanjenju mase od 10,5 kg, čemu treba pridodati i smanjenje od gotovu 20 kg postignuto poboljšanjima i novim komponentama.

Najznačajnije mesto na kojem su upotrebljena karbonska vlakna jeste krov. Jedna od novosti u verziji za 2020. godinu je krov od karbonskih vlakana koji znatno smanjuje masu tamo gde je to najpotrebnije, snižavajući težište automobila za poboljšane osobine pri vožnji i sam osećaj u vožnji. Sam krovni panel napravljen je tehnikom koja je upotrebljena po prvi put u svetu, odnosno kombinovanjem postupaka oblikovanja kompresijom predimpregniranih materijala (Prepreg Compression Molding) sa sendvič strukturom karbonske ploče i lagane tvrde pene. To karbonskoj strukturi omogućuje čvršće i laganije tkanje čime se poboljšava zvučna izolacija i postiže upečatljiv izgled. Druge promene u konstrukciji od karbonskih vlakana su otvori na poklopcu motora koji su sad uključeni u strukturu.

Dizajn novih amortizera velikim delom je nadahnut trkačkim automobilom GT3 GT-R. Sada su na njima smeštene rešetke koje povećavaju potisak na prednji kraj za 7 kg bez stvaranja dodatnog otpora. Ventilirani amortizeri testirani su u vazdušnom tunelu te isto tako omogućavaju nesmetan protok vazduha duž karoserije i izbegavanje stvaranja turbulencija na zadnjem kraju čime se postiže još veća stabilnost pri velikim brzinama. Kao višefunkcionalana odlika je da takođe olakšavaju i protog vrućeg vazduha pod pritiskom iz prostora za motor i van njega.

   

Nissan GT-R NISMO za 2020. je dostupan u metalik crvenoj boji, bisernoj crnoj, četvoroslojnoj srebrnoj i troslojnoj bisernoj beloj. Sve boje uključuju crne retrovizore kojima se automobil razlikuje od ostalih GT-R modela.

Nissan je sarađivao sa italijanskim proizvođačem kočnica Brembo kako bi stvorio sasvim nove kočnice za GT-R NISMO za 2020. Posebna velika klešta u kombinaciji sa karbonskim keramičkim rotorima sa svojih 410 mm (16,1 inč) s prednje strane i 390 mm (15,3 inča) sa zadnje strane najveća su ikad ugrađena u neki japanski automobil vrhunskih performansi.

Prednja klešta sa šest klipova i zadnja sa četiri, veoma su čvrsta. Njihova sasvim nova konstrukcija omogućuje znatna poboljšanja vremena reakcije pri kočenju. Time se dobija uzvratnija i progresivnija kočnica koja bolja povratnim informacijama omogućuje doziranje snage kočenja. Rezultat je mogućnost bržeg i efektnijeg smanjenja brzine uz održavanje otpornosti na slabljenje delovanja kočnica.

Najveća prednost je struktura samih rotora od karbonskih vlakana i silicijum karbida. Oni omogućuju ukupno smanjenje nepodržane mase za 16,3 kilograma. Smešteni na plutajuće aluminijumske bubnjeve, novi rotor i predimenzionirana klešta nadopunjeni su posebno osmišljenim pločicama koje stvaraju veći stepen trenja u celom operativnom rasponu. Pločice daju i čvršći, sigurniji osećaj na papučici.

Hlađenje prednjih rotora poboljšano je promenom ugla pod kojim su ugrađeni dovodi vazduha čime se omogućuje usmeravanje veće količine vazuha prema njihovom sedištu. Na kraju, klešta su uronjena u žutu boju otpornu na toplinu koja može podneti temperate veće od 1000 Celzijusovih stepeni i otporna je na izbeljivanje usled česte upotrebe i ponavljanih temperaturnih razlika.

Vešanje modela GT-R NISMO za 2020. podešeno je da bi se poboljšala stabilnost u krivinama (bočna G sila) uz poboljšani vodoravni ugao vozila i udobniju vožnju. Upravljanje je linearnije i preciznije nego ikada pre pa su potrebne minimalne korekcije čak i pri brzinama od 300 km/h. Ekskluzivni 20-inčni RAYS točkovi od livenog aluminijuma zajedno su 100 grama lakši i odlikuju se novim dizajnom s devet krakova koji poboljšava čvrstoću uprkos smanjenju mase. Belo-crveni NISMO logotip dijamatne obrade na felnama označava njihovu ekskluzivnost.

Novodizajnirane Dunlop gume odlikuju se novim spojem od gume, 7% boljim prianjanjem i gaznom površinom koja na prednjim gumama ima jedan manje žleb, čime se kontaktna površina povećava za 11%. Rame gume neznatno je zaokruženije kako bi pri naginjanju automobila u zavoju više gumene površine bilo u kontaktu s tlom, čime se dobija bolje prianjanje. Sveukupna bočna sila guma povećana je za 5%. Time se poboljšava i otpor na upravljaču u smislu praćenja ravne linije i stabilnost u poređenju s trenutnim modelom, bez učinka na perfomanse otpora kotrljanja guma.

Bilstein DampTronic amortizeri automobila pažljivo su prerađeni i u povratnom hodu (20% mekši) i kompresiji (5% mekši) kako bi se uzelo u obzir ukupno smanjenje mase od gotovo 30 kilograma. Preinačeni obim ublažavanja udarca doprinosi većem linijskom otporu na upravljaču i povećanju sposobnosti prianjanja na putu.

Kaizen načelo primenjeno je i kako bi se posvetila veća pažnja pojedinostima u pogledu šasije njene konstrukcije. Posebna vrsta spoja između varova na šasiji i karoseriji doprinosi osećaju čvršće šasije, većoj stabilnosti na lošoj podlozi i većoj preciznosti svih komandi kad automobil radi punom snagom.

   

U kabini su ekskluzivna GT-R NISMO prednja sedišta koja je dizajnirao Recaro, poboljšana za verziju za 2020. godinu kako bi bolje obuhvatila vozača i suvozača (nisu dostupna u SAD-u i Kanadi). To se postiže troslojnom strukturom u kojoj karbonska vlakna okružuju glavni unutrašnji deo da bi se poboljšala potpora gornjeg dela tela. Dodatkom temeljne strukture okvira karbonskoj školjki povećana je otpornost na izvijanje sedišta (oko 20%), čime se izbegava uvijanje pri prolascima kroz krivine i time osigurava veća potpora pri kočenju. To nije negativno uticalo na masu: svako sedište je lakše za 1,4 kilograma.

Dostupna je samo jedna kombinacija boja -  crna koža s crvenim detaljima, specifična za NISMO. Umeci sedišta su od crvene brušene kože dok su upravljač, instrument tabla i rub krova presvučeni tamnosivom alkantarom.
« Poslednja izmena: 29.05.2020. 08:49 od strane Bokyy »

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Odg: Nissan Novosti
« Odgovor #1 poslato: 05.05.2020. 22:06 »
Nissan Juke 2020


Potpuno novi JUKE doživeo je svetsku premijeru u pet gradova širom Evrope. Svojim je predstavljanjem pre devet godina definisao segment coupé-crossovera, a od tada je na evropskom tržištu prodat u skoro milion primeraka.
Svojim elegantnim linijama coupé-crossovera, sportskim stavom te prostranijom i modernije uređenom unutrašnjošću podiže letvicu u dizajnu.
Donosi nove tehnologije poput sistema ProPILOT i multimedijskog sistema NissanConnect sa ugrađenom Wi-Fi vezom te mogućnosti povezivanja pametnog telefona i internetskog ažuriranja za jednostavniju i sigurniju vožnju.
1,0-litarski trocilindrični motor sa turbopunjačem u kombinaciji sa
6-stepenim ručnim menjačem ili 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom nudi bolje performanse, manju potrošnju goriva i uglađenu vožnju.

Gotovo deset godina otkako je svojim upečatljivim karakterom i izuzetno zabavnim voznim osobinama udario temelje segmentu kompaktnih crossovera, novi  Nissan JUKE je spreman da iznova promeni segment. Nikad zabavnijih voznih osobina, potpuno novi JUKE nudi novi nivo performansi i tehnologija u upečatljivoj i prostranijeg i udobnijeg coupé-crossovera. Sa ProPILOT sistemom i upečatljivim povezivanjem, JUKE donosi Nissan Inteligentnu Mobilnost – Nissanovu viziju promene načina na koji se automobili pokreću, voze i integrišu u društvo korak dalje.

JUKE je evropske kupce osvojio svojim istaknutim dizajnom, o čemu svedoči broj od gotovo milion prodatih primeraka ovog vozila u Evropi. Novi JUKE je danas predstavljen u Londonu, Parizu, Milanu, Barseloni i Kelnu. Privlači evropske vozače koji od crossovera ne traže samo praktičnost, već su im važni dizajn, tehnologija i performanse.

   

Nissan JUKE vraća se sa prepoznatljivim identitetom, još snažnijim karakterom, uzbudljivim performansama te naprednom tehnologijom koja ispunjava potrebe vozača”, izjavio je Ponz Pandikuthira, potpredsednik odeljenja za planiranje proizvoda Nissan Evrope. „Novi dizajn i uzbudljiv doživljaj vožnje privući će sve brojnije kupce kompaktnih crossovera. JUKE je sazreo, ali pritom nije izgubio zabavne vozne osobine kojima se oduvek isticao.”


ATLETSKI IZGLED

Veće dimenzije, sportski stav, upečatljive 19-inčne aluminijumske felne i lebdeći krov svojstven coupéima, odlike su kojima novi JUKE postavlja novi standard za crossovere B-segmenta. Serijski je opremljen full LED tehnologijom, a njegova prepoznatljiva okrugla prednja svetla krasi novi svetlosni potpis u obliku slova Y koji vizuelno zaokružuje prednju masku V-motion. Ponuda 11 različitih boja karoserije sada je obogaćena ekskluzivnom narandžastocrvenom bojom Fuji Sunset.

   

Obnovljena je i njegova unutrašnjost – novi JUKE nudi više prostora za putnike i njihove stvari. Prostor za kolena nazad povećan je za 5,8 cm, prostor za glave za 1,1 cm, a 422-litarski prtljažnik sada nudi 20 % više prostora za odlaganje. Privlačnost i udobnost obnovljene unutrašnjosti dodatno su naglašene poboljšanim vozačkim položajem, prostranijim zadnjim delom, intuitivnijim komandama i praktičnijim rešenjima za odlaganje. Nova mekana maska komandne table, mekane obloge vrata i tepisi, serijska sportska sedišta izrađena u jednom komadu uz doplatu presvučena alkantarom ili kožom stvaraju sofisticirani izgled unutrašnjosti.

 

Dostupne su brojne kombinacije boja karoserije, krova i presvlaka koje Jukeu daju urbani i sportski karakter više klase. Personalizacija spoljašnjeg izgleda uključuje i mogućnost podešavanja branika, bočnih pragova i 19-inčnih aluminijumskih felni.


OKRETNE PERFORMANSE

Sportskom Jukeu je okretnost i dalje u krvi, ali ovaj potpuno novi coupé-crossover je pritom i sazreo. Zahvaljujući dužini od 4210 mm, visini od 1595 i širini od 1800 mm sada je još prostraniji, a pritom i dalje kompaktan. U isto vreme, njegova masa je smanjena za 23 kg. Zahvaljujući upotrebi čelika visoke čvrstoće novi model se odlikuje čvršćom platformom za veću stabilnost, performanse i vozne osobine u krivinama, kao i za veći nivo sigurnosti i kontrole.


JUKE pokreće štedljivi 1,0-litarski trocilindrični benzinski motor DIG-T sa turbopunjačem snage 117 KS  koji nudi bolje performanse, manju potrošnju goriva i veću uglađenost. Dostupan je u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem ili 7-stepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom, polugicama za promenu brzina na upravljaču i tri načina rada (Eco, Standard i Sport) kako bi vozači mogli da prilagode stil vožnje svim uslovima i pritom se sjajno zabavljati.

 
NAPREDNA TEHNOLOGIJA

JUKE je opremljen Nissanovim multimedijskim sistemom i brojnim sistemima za pomoć u vožnji. Zahvaljujući tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti, novi JUKE omogućava najbolje povezivanje od svih Nissanovih vozila do sada.


Nissanova Inteligentna Mobilnost

Nissanov napredni sistem ProPILOT s elektronskim sistemom upravljanja, ubrzavanja i kočenja po prvi put će biti dostupan za JUKE. Sistem ProPILOT posebno je osmišljen za vožnju jednom trakom autoputa, ubrzava i usporava radi održavanja prave udaljenosti i brzine i tako održava automobil u sredini trake.


Duga putovanja i velike saobraćajne gužve.

Novi JUKE nudi i sveobuhvatan paket sigurnosnih karakteristika koje uključuju inteligentni sistem kočenja u nuždi sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, inteligentni sistem za sprečavanje izlaska iz vozne trake, upozorenje saobraćaju koji se približava sa zadnje strane i nadzor mrtvog ugla, prvi takav sistem u ovom segmentu vozila. Nadzor mrtvog ugla upozorava vozača na vozilo u mrtvom uglu i vraća vaš JUKE nazad u traku.


Povezivanje, multimedijski sistem i audiosistem BOSE® Personal® Plus

Putem sistema Apple CarPlay® i Android Auto kupci mogu povezati svoj pametni telefon sa 8-inčnim dodirnim ekranom multimedijskog sistema NissanConnect i tako pristupiti omiljenim aplikacijama. Vozači mogu pristupiti i TomTom kartama i informacijama o saobraćaju uživo ili uključiti Wi-Fi Hotspot kako bi putnici povezali svoje prenosne i tablet računare s mrežom u vozilu.

Aplikacija NissanConnect Services savršen je mobilni saputnik koji kupcima nudi razne mogućnosti nadzora nad vozilom. Vlasnici Nissana JUKE sada mogu proveriti da li je njihovo vozilo zaključano te ga otključati ili zaključati direktno putem svog pametnog telefona. Kako bi bili još sigurniji, vozači pre putovanja mogu proveriti i pritisak u gumama i nivo ulja.

Kako bi život vozača Jukea bio još jednostavniji, kompatibilnost s uslugom Google Assistant daje im kontrolu nad funkcijama kao što su upravljanje svetlima i slanje odredišta navigacionom sistemu putem glasovnih naredbi pametnog telefona.

   

Vozači i putnici mogu uživati u još snažnijem zvuku audiosistema Bose® Personal® Plus. Zahvaljujući osam snažnih zvučnika, koji uključuju dva zvučnika tehnologije UltraNearfield ugrađena u naslone za glavu vozačevog i suvozačevog sedišta, putnici će uživati u bogatom i kristalno čistom zvuku.

Proizvodnja potpuno novog Jukea nastaviće se u nagrađivanoj Nissanovoj fabrici u Sunderlandu u Ujedinjenom Kraljevstvu.
« Poslednja izmena: 29.05.2020. 08:39 od strane Bokyy »

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Odg: Nissan Novosti
« Odgovor #2 poslato: 06.05.2020. 10:35 »
Nissan ARIYA Koncept


Osnove automobila bile su u velikoj meri nepromenjene već više od jednog veka. Masovnim usvajanjem električnih vozila, otvaraju se nove mogućnosti za osmišljavanje načina konstruisanja i oblikovanja vozila kao i njihovog integrisanja u naš život. Nissan je to učinio upravo kada se Ariya koncept pojavio na prošlogodišnjem sajmu automobila u Tokiju, svojim pojednostavljenim, ali snažnim i savremenim stilom nazvanim bezvremeni japanski futurizam, koga odlikuje karakterističan prednji element “štit”.

Nissan Ariya koncept je prvi primer potpuno novog dizajnerskog pravca kompanije. Odlikuje ga prostrana, luksuzna kabina sa naprednom tehnologijom i karoserija koja je oličenje čiste, besprekorne prirode električnih vozila kojima nije potreban tradicionalni otvor maske za prolaz vazduh namenjen hlađenju motora. Kao rezultat toga, dizajneri su mogli eksperimentisati sa dizajnom konceptnog potpisa V-motion, stvarajući “štit.”
Tradicionalni ručni štitovi korišćeni u borbama integrisali su funkciju i stil, a korišćenje jakih materijala sa složenim dizajnom upućivalo je na prestiž i snagu. Štit na Ariya konceptu ima isti značaj, nudeći mnogo više od estetskog mesta za masku. Završni izgled i njegovo postavljanje nije samo upečatljiv detalj, već takođe omogućava naprednoj tehnologiji koja stoji iza njega da deluje kroz elemente dizajna bez smetnji.

"Zamenom konvencionalne maske tehnološkim štitom – posebno izražajnom maskom 3-D teksture koja nije samo element dizajna – želeli smo da najavimo tehnologiju u unutrašnjosti, odmah ispod površine," rekao je Alfonso Albaisa, stariji potpredsednik Nissana za globalni dizajn. "U ovom slučaju reč je o tehnologiji koja pomaže Ariya konceptu da analizira put i prikazuje vozaču sve ono što sam ne može da vidi."

   

SPAJANJE NAPREDNE TEHNOLOGIJE SA BEZVREMENIM JAPANSKIM DIZAJNOM

Ariya koncept je krajnji izraz slobode dizajna. 100% električna platforma koncepta omogućila je novi pristup postojećim komponentama, uklanjajući fundamentalna ograničenja.

Tradicionalne maske na vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem od njihovog osnivanja poprimale su oblike i forme koje su mogle da odgovore potrebi održavanja sistema za hlađenje motora u vozilu i da budu dovoljno jake da odbiju povremene udare kamenja. Ovi funkcionalni aspekti ograničili su njihov dizajn, izgled i stil.

Pošto Ariya koncept nema motor, maska u tradicionalnom smislu nije potrebna. Dizajneri su odlučili da preurede ovaj prostor kako bi prednjem delu vozila dali novi izgled. Štit je konstruisan u jednom komadu u duhu geometrijskog tradicionalnog japanskog uzorka uklopljenog u novi izraz EV nagoveštavajući Nissanov J-DNK.

“Površina nema prazninu,” objasnio je Giovanny Arroba, direktor programa dizajna. “Glatka je poput prozirne, mirne vode, sa kumiko uzorkom koji se nalazi ispod površine.”

Uhvatiti ovu mirnoću samo po sebi je izazov. Arroba i dizajnerski tim započeli su testiranje svakog elementa štita, od debljine materijala do veličine metalne ljuskice u boji koja omogućava kumiko uzorak, zamišljen za EV novog doba.

Da bi zaštitili štit i tehnologiju od vremenskih nepogoda i nečistoća na putu, dizajneri su koristili isti izdržljivi materijal od polikarbonata koji može da se nađe na farovima automobila. Želeli su da štit bude dovoljno čvrst ne samo zbog funkcionalnosti već i da izgleda zapanjujuće, podržava aerodinamične proporcije i u potpunosti oličava novi dizajnerski jezik kompanije, bezvremeni japanski futurizam.

“Naravno, sa konceptom mogli smo uzeti i druge direktne pristupe,” izjavio je Arroba. “Ali želeli smo da pronađemo autentičnu ravnotežu između namere stila i mehaničkih zahteva.”
Koncept ukorenjen u blisku stvarnost. Ariya koncept predstavlja viziju Nissanove inteligentne mobilnosti ličnih vozila – onu u kojoj kombinacija elektrifikacije i intuitivnih sistema donosi uglađeno i prilagodljivo iskustvo vožnje, bez opasnosti od nesreća ili štetnih emisija. Nissanova nova dizajnerska filozofija ovo podržava direktno spajajući naprednu tehnologiju koja uključuje sigurnost, povezanost i interfejs čovek-mašina, sa japanskim minimalističkim pristupom za besprekorno prilagođavanje životnom stilu kupca.

Štit Ariya koncepta izdvaja se kao jedan od glavnih elemenata na koji su dizajneri fokusirani i koji bi mogao biti primenjen u realnom svetu. Automobil takvog izgleda spreman je za vožnju ulicama Tokija, Londona ili bilo kog dugog velikog grada. Karakteristike poput nagrađivanog sistema za pomoć u vožnji ProPILOT 2.0, e-Pedal i e-4ORCE za upravljanje sistema pogona na sva četiri točka sa dva elektromotora već su stavljeni na testiranje.
Konceptni automobili oduvek su bili alat kojim se može vizualizovati budućnost. Ali Ariya koncept pokazuje i kako će se zapravo ponašati budući Nissan automobili.
« Poslednja izmena: 29.05.2020. 08:41 od strane Bokyy »

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Odg: Nissan Novosti
« Odgovor #3 poslato: 21.05.2020. 22:41 »
Nissan GT-R 50


Nissan GT-R 50 krenuo u proizvodnju!
Specijalni, limitirani model Nissan GT-R 50, rezultat saradnje Nissana i Italdesign, kojim se obeležava pola veka od GT-R modela, upravo je krenuo u serijsku proizvodnju

Predstavljen još 2018. godine u formi prototipa, Nissan GT-R 50 (ne mešati sa 50th Anniversary edicijom), kojim je 2019. godine trebalo da se obeleži pola veka postojanja GT-R modela (PGC10), ove godine je napokon krenuo u serijsku proizvodnju, i to prikladno limitiranu na 50 primeraka.


Automobil je baziran na aktuelnoj NISMO verziji Nissan GT-R R35, za koji je karoseriju dizajnirala poznata italijanska dizajnerska kuća Italdesign. GT-R 50 je u odnosu na serijski model nešto duži, dok je visina smanjena za čitavih 54 mm.

Poseduje i potpuno drugačiji „nos“ i „zadnjicu“, ali u formi evolucije aktuelnog modela, te je i dalje više nego jasno da se radi o „Godzili“. Tu je i veliki  podesivi spojler, u trkačkom stilu, koji serijski model nema.


Ispod „haube“ nalazi se dobro poznati 3,8-litarski V6 VR38DETT twin-turbo agregat, koji umesto 600 ks i 650 Nm, sa koliko raspolaže serijski NISMO, u GT-R 50 verziji isporučuje čitavih 720 ks i 780 Nm obrtnog momenta, pre svega, zahvaljujući „trkačkim“ turbo punjačima i većem interkuleru.

Naravno, sve ovo ima i svoju cenu, a ona je poprilično „paprena“ i iznosi 990.000 evra, i to bez poreza i opcionala, koji automatski dižu cifru na preko milion evra...
« Poslednja izmena: 29.05.2020. 08:32 od strane Bokyy »

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Odg: Nissan Novosti
« Odgovor #4 poslato: 29.05.2020. 21:01 »
Nissan 400z


Dugoočekivani naslednik modela 370Z izgleda da je napokon na pomolu budući da ga je Nissan sada prvi put i zvanično prikazao prilikom prezentacije novih modela i strategije za budućnost.

I pored toga što je GT-R R35 sam vrh Nissan-ove sportske ponude, sama činjenica da košta blizu 100.000 evra čini ga nepristupačnim širem krugu kupaca, koji se sasvim zadovoljavaju i sportskim kupeom kao što je 370Z.

No, veliki problem je taj što se 370Z na tržištu nalazi već 12 godina, uz minimalne izmene, što je dvostruko duže nego što je njegov prethodnik, model 350Z bio u „opticaju“ te je bilo krajnje vreme da stigne i nova generacija „Z“.


Iako još uvek nije ništa zvanično potvrdio, Nissan je, može se reći, nezvanično najavio ovaj model kroz publikaciju svoje strategije novih modela u narednih nekoliko godina, gde je prisutan i novi sportski kupe koji bi trebalo da ponese oznaku 400Z.

Iako su informacije o 400Z i dalje vrlo oskudne, priča se da će ga pokretati 3,0-litarski V6 twin-turbo, sa oko 400ks , da će najverovatnije biti baziran na potpuno novoj platformi, dok bi pogonski sklop „pozajmio“ od nekih aktuelnih Infiniti modela, kao što su Q50 ili Q60.
« Poslednja izmena: 29.05.2020. 21:10 od strane Bokyy »

Bokyy

  • Administrator
  • Mlađi član
  • *****
  • Poruke: 74
Odg: Nissan Novosti
« Odgovor #5 poslato: 15.07.2020. 16:08 »
Svetska premijera Nissan Ariya

Nissan je objavio fotografije i tehničke detalje svog prvog produkcijskog krosovera na struju.



U poslednjoj deceniji Nissan postiže zapažene prodajne rezultate sa svojim prvim električnim modelom - Leaf, a sada je kupcima ponuđen komforniji i veći automobil na struju.

Kako su najavili iz ove kompanije prilikom prezentacije verzije za domaće tržište, Ariya će se prodavati u četiri pogonske varijante.



Osnovni model ima pogon na zadnje točkove i bateriju od 65 kWh. Elektromotor proizvodi 215 KS i 300 Nm, a automobil od 0 do 100 km/h stiže za 7,5 s, dok je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h.

Na osnovu testova izvršenim prema japanskom standardu, ova verzija modela Ariya može da pređe i do 450 km sa punom baterijom.



Druga po redu varijanta električnog krosovera ima pogon na zadnje točkove, ali i veću bateriju, kapaciteta 90 kWh.

Motor isporučuje 239 KS i takođe 300 Nm, dok se autonomija u vožnji dostiže 610 km.



Pored ova dva modela, u ponudi će se naći i dve opcije sa po dva elektromotora i pogonom na sva 4 točka.

Prva koristi bateriju od 65 kWh, a ukupna kombinovana snaga električnih agregata je 335 KS, dok je obrtni moment 560 Nm.

Ova verzija modela Ariya do stotke ubrzava za 5,4 s, uz maksimalnu brzinu od 200 km/h. Automobil je u stanju da pređe do 430 km sa punom baterjom.



U vrhu ponude je verzija takođe sa dva motora i pogonom na sva 4 točka, ali sa većom baterijom od 90 kWh.

Ukupna snaga iznosi 389 KS, dok je maksimalni obrtni moment 600 Nm. Ova Nissan Ariya stiže do stotke za samo 5,1 sekundu i razvija takođe 200 km/h.

Sa potpuno napunjenom baterijom, ova varijanta električnog krosovera prelazi i do 580 km.



Nissan je najavio da će prodaja modela Ariya u Japanu početi sredinom 2021. godine, dok će na tržišta Evrope, Severne Amerike i Kine ovaj automobil stići krajem 2021.

Cena u Japanu će startovati od 5 miliona jena (oko 46.000 dolara).





« Poslednja izmena: 15.07.2020. 16:12 od strane Bokyy »